torsdag, oktober 30, 2008

Snart packat och klart

Igår var jag och såg River - Newells Old Boys. Det var en match i ligalunken här i Argentina. River har ju gjort sin sämsta säsongstart på evigheter och de 25 000 på läktarna såg uppgivet hur de fick 1-1 i den här drabbningen. River tränas i alla fall av de gamle kämpen Diego Simeone, och det var ju kul att se honom igen. Jag åkte på en resa som arrangerades av en turistbyrå som heter Tangol och på det hela taget var det trevligt att ha varit på den stekheta och väldigt slitna arenan El Monumental.
Efter det var det dags att gå på tango. Men det enda stället vi hittade verkade ganska segt. Såg ut som jag föreställer mig att det gör på buggkurserna på Fokus i Skara, så vi gick och åt kött i stället.
###
När det gäller spanskan så känner jag att jag är ungefär på samma nivå som Jörgen Pettersson (antar jag det är) var på tyska när han svarade så här i en intervju efter att ha varit i Mönchengladbach ett tag:
"Kan du tyska nu?
- Jag förstår allt dom säger och kan även prata.
Vad gör du på fritiden då?
- Sitter mest hemma med flickvännen. Bio kan man inte gå på, alla filmer är dubbade, man begriper ingenting vad dom säger."
Hela den mycket underhållande intervjun hittar ni här.
###
I dagarna har också ett klassiskt rekord tangerats. Ingid har också (precis som jag -99) lyckats att få två fågelskitar på sig på samma dag (magen och halsen). Det hände när hon låg och solade i parken.
För min del hände alltå detta mycket sällsynta för nio år sedan i Halmstad. Först gick jag på torget när det damp ner en i huvudet på mig. Jag fick hjälp av en torghandlare med att tvätta av mig. Jag åkte hem och bytte kläder och cyklade och la mig på Östra stranden istället. Då fick jag en till på benet. Jag minns att jag spekulerade kring i fall det var en viss typ rakvatten som utlöste detta beteende hos måsarna, men kom aldrig fram till någon konklusion. Någon som vet något om detta? Fåglar har ju mycket väl utvecklat luktsinne. Någon som har varit med om liknande eller till och med kan toppa detta? Skriv och berätta!
###
Då är det dags att packa väskan och dra ut till flygplatsen snart. Lite vemodigt känns det allt, det har varit en fantastisk semester det här.
Vill även passa på att tacka alla er trogna bloggläsare för den här tiden. Det har varit kul.
Vi hörs!

Inga kommentarer: