söndag, oktober 26, 2008

Mama, I´m coming home

Nu är det bara att börja göra välkomstbanderoller, vi kommer hem!
På fredag.
Själv landar jag på Landvetter 15.25. För alla er som kommer att komma dit påminner jag om att det kan vara smart att kolla med säkerhetsavdelningen först så att de kan avsätta en egen yta där ni kan ta emot mig så att det inte blir för mycket trängsel för de andra passagerarna. Men gör inte för mycket av det, jag ska ta bussen vidare till Skara 17.40. Snittar (gärna gravlax) och champagne blir bra.
För er som har tänkt att fira mig ut med vägen (Lekåsa, Vara) så vore det bra om ni kunde packa in er i bilar och komma till Skara. Jag kommer antagligen att vara trött och kommer inte att orka gå ur bussen. Ber er respektera detta.
###
Den här nyheten har ju redan läckt ut i vissa kretsar och de reaktioner vi har fått är att folk undrar om vi helt har tappat koncepten som kommer hem lagom till att vinterdeppressionen (i år kryddat med finanskris) sätter klorna i Skandinavien.
Kan hända.
Men för min egen del så kände jag att när jag stod och kollade ner i Djävulsgapet på Iguazu Falls att det här var otroligt mäktigt, men jämfört med i början av resan (när man i extas hjulade 7 km mellan alla utslagna hippies i Golden Gate park) så hade jag blivit lite avtrubbad. På gränsen till blasé - och blasé ska man aldrig bli.
###
Annars tror jag att november är en väldigt fin månad att vara i Buenos Aires. Nu har försommaren kommit (Ingrid känner av pollen) och det börjar bli varmt. På eftermidaggarna kommmer solen på balkongen och man kan sitta där och försöka jobba bort det rå-falukorv-liknande skimmer som tagit min hud i besittning efter att jag var röd som en gris på Kuba (men det flagnade bort) , eller så kan man lägga sig i någon av parkerna.
I veckan blir det River-Newells på onsdag, kött, tango, kött och så ska jag köpa ett par byxor.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Är i gbg och räknar åka till Skara vid 17-tiden om du vill så får du åka med i flyttbilen:)

Fredrik sa...

Lysande!

Anders Carlsson sa...

Så om jag står och väntar vid buss-stationen i Skara så är det sannolikt att det inte kommer ut nån Fredrik?

Fredrik sa...

Det verkar som om Berglund kommer att forsla hem mig, men det kan ju finnas andra trevliga personer på bussen. Du brukar väl ändå hänga nere vid stationen på fredagkvällarna?

Anonym sa...

ring mig när du är i gbg så vet jag mer om tiden, man vet ju aldrig med flytt när man är klar.... När räknar du vara i gbg?

Anonym sa...

Fundera lite på herrns krav pålax snittar och bubbel.... Om det nu skulle vara så att du åker med mig så kankse ett stopp på bögens vara ett fint sätt att fira din ankomst... en halv special och en pucko aldrig fel....