måndag, oktober 06, 2008

Inflyttade

Nu är vi installerade i lägenheten på 15:e våningen (utsikt på bilden)och det känns bra. Det är fantastiskt vad skönt det är att ha ett kök igen och slippa kuta ut på stan och vänta på att en kypare ska ställa fram kvällsmackan.
###
De senaste dagarna har vi inte gjort så mycket egentligen, mest irrat omkring och försökt få koll på Palermo. Har även varit nere downtown en sväng, men jag tror vi ska tillbaka dit i morgon. Jag är på jakt efter böcker på engelska, och det är inte alldeles lätt att hitta.
###
Många har ju hört av sig och undrat hur biffarna smakar. Jag har faktiskt inte tryckt i mig någon riktigt rejäl biff än. Bara några mindre köttstycken, och köttet är mycket mört och fint. Men jag återkommer med rapport efter att den första blodigt stekta 600 grammaren ligger i magen på mig.
###
Ungefär samtidigt som Taco-Svensson slog in den där frisparken mot Argentina i VM 2002 så rasade deras peso i värde till 1/6-del av vad den var innan (eller något sådant). Detta var två anledningar som gav befolkningen här kollektiov depression. För oss svenskar var det ju dock dubbel-jackpot. Förutom att vi gick till åttondelsfinal så är fortfarande de inhemska produkterna väldigt billiga. Till exempel mat och dricka. På restaurang kostar det du vill ha inte mer än 50 kronor, och en bra flaska vitvin drygt 60 kronor.
Taxi är också mycket prisvärt, ska man komma upp i 50 kronor får man åka en bra stund. Jag tror taxan ligger på 8 kronor milen.


Inga kommentarer: