fredag, oktober 03, 2008

Lägenhet är bokad

I dagarna har vi hållt på att jaga lägenhet och jag closade just den här lägenheten http://www.alojargentina.com/sections/alojamientos/departamentos/ficha-apartamentos.php?id_alojamiento=490 via chat med en av de som hyr ut.
Ska bli spännande, området (Palermo) är i alla fall väldigt bra.
Vi flyttar in på söndag.
###
Efter att ha haft svetten rinnande i ögonen och varit konstant "klam i hacket" under dagarna på Kuba är det skönt att det är lite svalare här. I dag har det varit ganska kallt mellan 15-20 grader.
###
Dagens boktips; Mannen som elsket Yngve av Tore Renberg. Skön läsning och jag ser fram emot att läsa Kompani Orheim när jag kommer hem. Betyg: 4.
###
Dagens filmtips; Mannen som elsket Yngve. Det känns ju rätt 80-tal att klaga på filmer som inte blir lika bra som böckerna. Men den här blev inte lika bra som boken och inte särskilt bra som enskild kulturyttring heller. Betyg: 2.
Dagens filmtips 2: Varg. Den här är säkert heller inte lika bra som boken (av Kertin Ekman, som jag inte läst), men filmen är i alla fall bra. Betyg 3.
###
Dessutom har jag lagt ifrån mig två böcker eftersom att de var så dåliga att jag hellre stirrade in i nackstödet framför mig på 8 timmars flyget hit än läste dom.
Världens sista roman av Daniel Sjölin - vi får hoppas att det här är världens sista roman av Daniel Sjölin.
Up North av Nelson DeMilles: En amerikansk vietnam- och CIA veteran åker tillbaka till Saigon för att lösa ett gammalt mord. På vägen raggar han upp en 25 år yngre tjej, tackar med ett skevt leende nej till en prostituerad massös och sedan börjar han köra ihjäl vietnameser med en hyrbil. Någonstans där slutade jag.

1 kommentar:

Anonym sa...

men fortell om biffene!