lördag, oktober 11, 2008

Ny frisyr, en vårta och mycket mat

Spännande det här med nya frisyrer. Den minnesgode läsaren vet ju att jag startade med en Mikael Dorsin-frisyr som blev en Zidane-frisyr som nu har blivit en... ja, jag vet inte om det är Samuel Holmen eller Fredrik Ljungberg som ligger närmast till hands att jämföra med. Upptäckte också att jag hade en vårta i hårbotten, den hade jag inte sett tidigare.
###
I går kväll åt vi på vad som måste vara en av västra halvklotets mest prisvärda restauranger. Den heter Las Cabras och ligger i Palermo Holliwood. Den här plankan med mat kostade 32 kronor. Som ni ser var det väldigt mycket mat. (Även om jag ändå inte tycker att bilden ger rättvisa åt det intryck av ett berg av mat jag fick när jag satt där och tuggade. Helt plötsligt när man grävde med gaffeln fick man se något liggande under några paprikohalvor, oj, vad har vi här då? En kycklingfilé!) Det var väldigt gott, men jag orkade bara hälften. Mängderna med mat här i B.A. är det som skiljer sig ut. Man får större portioner än i USA. En öl säljs i liter eller 3/4-liter flaskor. För mig som uppskattar kvantitet minst lika mycket som kvalitet när det gäller mat så är det givetvis himmelriket.
På en annan restaurang serverar som visst stekar på 1,5 kilo, men det blir nog lite väl mastigt.
###
Har hittat en sida där man visar Sverige-Portugal på webb-tv. Men det hackar något fruktansvärt och kommentatorn pratar arabiska. Påminner om ett managerspel jag spelade på min Commodore 64 för 20 år sedan (inte arabiskan, men de hackiga rörelserna). Så det blir Radiosporten i stället.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fy fan va gött den plankan såg ut då... Blodiga köttbitar är grejen!!!
Ardala vann kvartsfinalen med 5-3 i kvalet till fyran!

Anders Carlsson sa...

Det fanns ju massvis av managerspel på den tiden. Kanske var det Football Manager du spelade?
Finns en bra sida:
Klicka här

Synd att man inte har Anders Limpar's Proffs Fotboll...

Fredrik sa...

Lysande sida!
Det var Football Manager 2 jag tänkte på. Frank McAvennie var alltid i hysterisk målform.