onsdag, september 03, 2008

En galen hund

Nu är det klart att jag stannar två veckor till hos Carmen & co. Det blir fint det. Har jag förresten skrivit att hon lagar extremt god mat?
Saknar du maten i Sverige frågade Katia mig. Nej, men jag kommer att sakna maten här. I dag till exempel har jag ätit den bästa spagetti carbonaran ever.
Carmen berättade vid middagen här om kvällen att hon mest hade studenter för sällskapets skull. Hennes man dog 2006 och hon gillar inte att sitta ensam och äta, så hon tycker det är bra att kunna laga till flera. Och det känns ju bra att kunna bidra till att hon trivs genom att lassa på ett ytterligare ett gäng pannkakor till frukost.
###
Nytt spinningspass i dag. Vår man "Arriba" var på plats och tog faktiskt några sporadiska tramptag emellanåt. Kom på att han liknar Dough Hefferman, just to give you a reference point.
###
Dagens filmtips - Network. Bommade lite på en film igår. Trodde att detta skulle vara en klassiker från 70-talet. Det är det säkert också, men satiren hade bleknat under de 30 år som gått och jag tyckte den var rätt seg. Betyg 2.
###
Hunden i huset, Camilo, blir bara ettrigare och ettrigare. Detta är faktiskt inte så långt från sanningen varje gång jag kliver innanför porten. Men han har rätt klena käkar, så när han biter mig i hälsenorna känns det knappt.
Och han har Ingrid i ett mentalt järngrepp. När hon kommer är hela familjen ute för att skärma henne från bikkjan.
###
Får se vad som händer i helgen. Ingrid har hittat en kajaktur vi kan åka på. Å andra sidan hade det ju varit gott att bara stanna i stan och se på Premier League och slappa också, vi får se.
Nu är det middag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hva heter de som pakker påsar ?
M&M undrar og svettas och vad om vi inte hittar adressen Va f. gör vi då har over 500 deltagare Elisabeth Arden vil sende skiten dom vil ge bort nån stans.

Fredrik sa...

En mycket intressant fråga och på den här bloggen uppskattar vi all respons från våra läsare. Även kryptiska meddelanden som det här.
I det här fallet föreslår jag att ni tar kontakt med www.servicegruppen.org.

Vi kommer att utöka den här formen av bistånd till vår läsekrets. Under helgen lanseras en helt ny tjänst här på bloggen som på vissa sätt kan ses som revulotionerande. Håller dock på att lägga sista fingrarna vid designen innan den kan presenteras.

Anonym sa...

Muchas gracias, vaya con dios