tisdag, september 09, 2008

Jag bestod prövningen

På måndag är det El dia de Independencia här i Guatemala. Det inne bär efter vad jag förstår att staden redan under helgen kommer att förvandlas till ett inferno fyllt av paradorkestrar, parader, folk som springer med facklor (fast inte organiserat i en tävling utan mer "freestyle") och fyrverkerier.
Tror dock att vi drar till Lago Atitlan på lördag och firar på söndag och måndag.
###
I går rättades mitt prov och jag kan stolt meddela att jag fick godkänt med respektabla 91 av 100 poäng. Nu befinner mig på nivå 2 i CSA-systemet.
###
Dagens filmtips; Spinal Tap. Det här är den roligaste filmen jag sett i år.
Här är en scen som jag gillar. Framförallt på grund av uttrycket "twisted old fruit" och frågan "whats the difference between golf and miniature golf". När vi kommer in i handlingen ska rockarna i Spinal Tap checka in på ett hotell i Boston.
http://www.youtube.com/watch?v=Yk8T9xAlsvE
Men den här filmen är fylld av guldkorn. Betyg 5.

Inga kommentarer: