torsdag, september 11, 2008

Hårdträning

I kväll har vi varit på träning. Torsdagar innebär ett djävulspass i vad som kallas Bodysculping. Principen för passet är enkel. Den går ut på att alla sitter i "skitande scouten" i en timma samtidigt som man lyfter vikter med armarna. Riktigt jobbigt. Idag skalv dock inte benen lika mycket som för en vecka sedan så antingen har jag blivit lite starkare eller så har jag lärt mig att mygla bättre.
Ingrid hade skrattkramp hela passet på grund av att hon tyckte jag såg kufisk ut i mitt rörelsemönster. Men jag vet inte om det var "rätt röv som fes" för själv hade hon kroppshållningen till en kvinna som försöker slå en båge i en pissoar.
###
Nu är det mer eller mindre klart att vi drar till Kuba den 22/9 och stannar där i tre veckor. Jag mailade till Kubakännaren Thomas Gustafsson som skrivit en hyllad bok om Kuba och tipsar om det mesta rörande Kuba på sin hemsida och blogg . Han svarade direkt att det inte var mycket att tveka på. Bara att resa innan det är för sent. Jag gläder mig väldigt till att komma dit innan kommunismen faller. Tyvärr har jag tappat bort min Fidel-keps.
###
Idag drar vi igång första svarsrundan av Fråga Fredrik och du har chansen att bli lite klokare. Vi slår på stortrumman och lanserar en helt ny sajt som ska vara behjälplig för alla er som vill ha svar på livets stora frågor. Klicka på den här länken för att läsa alla veckans frågor och svar!
###
Ingrid lägger i en högre växel och ska ha lektioner sex timmar varje dag nästa vecka. Min naturliga reaktion var att toppa detta med att gå i skolan åtta timmar om dagen. Jag hejdade mig dock och håller fast vid mina fyra timmar. Jag brukar vara rätt mör på eftermiddagarna.
###
Bubben skickade in en sen, men otroligt kul, gissning i byline-tävlingen. Han trodde det var Johnny Byström som hade stått som förebild. För er som inte läste Skaratidningen på mitten av 90-talet så fanns en byline med Johnny som är skrämmande lik min. Den måste ha levt kvar i mitt undermedvetna.
Tyvärr finns det relativt få bylines att hitta på nätet. Men hittar ni några fina så skicka gärna in dom så kan vi ha en tävling och kora en vinnare. Jag vill minnas att Mats Olsson hade en fin på 80-talet när han (i hockeyfrilla och cowboyslips) stod i en telefonkiosk i New York och liksom ringde in rapporterna till Stockholmsredaktionen, bland annat.

2 kommentarer:

Anders Carlsson sa...

Här har du en fin byline på en sportreporter på Dalarnas Tidningar:
Klicka här

Fredrik sa...

Lysande! C-J ser inte ut att vara att leka med. Jag antar att Leksands IF får sin fiskar varma från honom.