söndag, september 07, 2008

Äntligen kan du få svar på det som betyder något i ditt liv!

Äntligen! Idag lanserar vi storsatsningen Fråga Fredrik. Som ni kan se till höger på sidan bjuder vi nu in hela vår vetgiriga läsekrets att ställa frågor ni vill ha svar på. Det kan handla om allt mellan himmel och jord. Jag kommer att samla ihop frågorna och presentera svaren allteftersom. Den första frågan kommer dock från mig till er.
Ser ni vilken svensk journalist som har fått stå som förebild för min byline? Det är kanske inte helt lätt. Försten med rätt svar vinner en kopp ochocha (tror jag det heter), alltså Guatemalsk risjos. Svaret redovisas på tisdag.
###
Vi är inte direkt några party animals Ingrid och jag. Frågan är om om vi överhuvudtaget har varit ute efter 24.00 hittills på resan. Ingrid menar att vi var det i San Franscico en kväll men jag är osäker. Vi gick ut och åt mitt i natten en gång, men det kan ju knappast bokföras på festkontot. Den här helgen är inget undantag, lugnt och fint och lampan är släckt klockan 23.
###
Igår var en avslappnande dag. Vi vandrade mellan olika caféer, jag såg andra halvlek av Armenien-Turkiet och första halvlek av Andorra-England, medan Ingrid skrev brev till Tante Eva. Sedan tog vi lite bilder och Ingrid hämtade ut ett lass tvätt på ett tvätteri.
Såg på nätet att Sverige spelade 0-0 mot Albanien och det verkade ju inte direkt ha varit ett fyrverkeri av en match. Tror knappast att vi går till VM den här gången.
###
Har förresten sett Zoolander nu sådär 6 år efter alla andra. Jobbar stenhårt på en Blue Steel, men är inte riktigt där än. För er som känner, eller är, Mattson så finns det i extramaterialet en sketch som gjordes med Zoolander till VH1 Fashion Awards 1997. Där är han väldigt lik Henrik med skägg runt munnen. Tyvärr hittar jag inte den på nätet, bara 1996-versionen, men den är kul den också. Betyg 3.
###
Just nu sitter vi och äter frukost på Café Fernando och det är nog bäst att börja plugga. I morgon har jag prov.

Inga kommentarer: