måndag, juli 14, 2008

Goin up the country

Jag hade trott att det skulle vara lite längre avstånd här. Nu visar det sig att San Fran-L.A. bara tar 7-10 timmar att köra. Och eftersom vi ska ha bilen i 14 dagar innebär det att vi i snitt kan köra 30-40 minuter om dagen om vi kör raka spåret.
Därför kommer vi att svänga höger när vi kommer till ändan av Geary Street. Vi tar sikte på Lake Tahoe. Ingrids frisör rekommenderade Tahoe och förhoppningsvis är luften lite friskare där än på rum 211 här på Adante.
###
Dagens boktips: Rock On - An Office Power Ballad
Nja, jag hade stor tro på den här boken. Trodde den skulle vara en ny "How to loose friends and alienate people" (betyg 4, läs den i stället), men det var det inte riktigt. Betyg 2
###

Många läsare har mailat och faxat in och undrat vad mina betyg står för och på vilken skala jag opererar, här kommer en liten redogörelse:
Betygskalan är 1-5, där 1 är sämst och 5 bäst.
Betyg 5: En klassiker, något av det allra bästa jag läst/sett/ätit/sovit i/(fyll själv i valfritt verb)
Betyg 4: Möcke, möcke bra.
Betyg 3: Bra/läsvärd/prisvärd.
Betyg 2: Nja, det här var inget vidare. Inte mördande tråkig/ointressant/obeväm/(fyll själv i valfritt adjektiv) men det bästa med det var att det tog slut och att jag klarade att läsa ut den/äta upp/sova i den den etc. (Antagligen känslan du har när du läst ända hit i det här blodfattiga inlägget).
Betyg 1: Varför? VARFÖR? Åh, min gud, VARFÖR har jag slösat bort delar av min utmätta tid här på jorden till det här? (Oftast är svaret att alternativen ligger på betyg 0-nivå, eller att det kostar pengar att avbryta.)
Betyg 0: Exempel; Bok- Pompeji, av Maja Lundgren. Boende: South Beach Hostel, Miami. Film: Hmmm...Nej, jag kommer inte på någon. Filmer har ju den kvaliteten att suger de riktigt mycket så blir de så dåliga så att de blir bra (t.ex: Lithium av David Flamholc), det händer däremot sällan att man uppskattar 400 tätskrivna boksidor, eller ett skitigt rum med råttor på samma sätt.
###
Ok, nu ett par härliga toast med smör innan det är dags att hämta Dodgen (eller "Dåttchen", som det uttalades i Ardala på 80-talet, och det kanske är så det ska uttalas?)


Inga kommentarer: