lördag, juli 26, 2008

Konsumentupplysning

Tänkte komma med ett par livsviktiga tips så här i semestertider.
Personligen tycker jag att det är väldigt fint att resa med pengabälte . Det tycker jag att ni också ska göra, känslan av att ha sina värdesaker klibbande som en svettig fotsula runt magen slår det mesta.
Håll er dock undan från märket Travel Blue. Jag köpte ett av deras bälten på flygplatsen i Düsseldorf på väg till Miami och bara nögra dagar senare hade den spruckit i sömmarna och själva remmen runt magen lossnade en morgon på stranden. Köp Samsonites pengaslungor i stället, hållbara och sköna.
###
Köpte även
en resekudde från Travel Blue. Helt värdelös den också. Jag fick sitta och peta med en hårnål i ventilen för att få i luft.
###
Att ha kontantkort på mobilen har inte varit någon hit hittills. Jag tankande in 500 kronor att ringa för. De var slut innan man han säga "översprisade samtalskostnader i USA nu för tiden", och då ringde jag ändå bara inom landet.
###
Som ni märker är det ett hårt jobb att vara ute och resa så här. Men någon måste göra det.
Jag återkommer med en stor Att-resa-i-USA-i-fyra-veckor-vad-kostar-det-?-guide i början av nästa vecka.
###
Vi har bokat
en natt till här i San Diego, så vi reser upp mot L.A. på söndag.

Inga kommentarer: