fredag, juli 25, 2008

Tagna av polisen

Efter att ha först ha päst vid motellpoolen i ett par timmar har vi idag varit nere i downtown San Diego. En trevlig stad som alltså nu invaderas av serietidnings- och/eller science fiction fantaster.
De satte en härlig prägel på Fifth Avenue och jag fick anledning att gatufotografera lite.
Helt plötsligt knackade en polis Ingrid på axeln och bad henne sätta sig i polisbilen. Anledningen var inte att han ville anhålla henne för jaywalking utan att han ville ta ett kort (med min kamera) på oss två i hans polisbil. Resultatet kan du se i bildspelet.
San Diego är väldigt skönt att vara i, inte minst på grund av vädret. Tror inte det kan bli bättre.
###
Dagens boktips är Händelser vid vatten av Kerstin Ekman. Det här var en bok jag började läsa för flera år sedan men la ifrån mig. Nu gjorde jag ett nytt försök och jag kan inte förstå att jag inte läste ut den redan 2001. Mycket bra spänningsroman som fick Nordiskt råds litteraturpris 1993. Ni som läst och gillar Ut å stjaele hester (som också fått priset) har något i samma gata att hämta här.
Betyg: 4.

Inga kommentarer: