måndag, augusti 11, 2008

I did not fall in love with San Pedro

Här i Belize är det fortfarande lata dagar som gäller. Ingrids förkylning börjar ge sig och förhoppningsvis blir det dykning om några dagar och segling till Placencia till helgen.
Igår var jag i San Pedro, staden på ön bredvid som alltså enligt den lokala turistnäring är förebilden till Madonnalåten La Isla Bonita. Det tror inte jag. Och efter lite reserachande på egen hand (staden ser inte alls ut som i videon) och på nätet (där man menar att låten handlar om Puerto Rico eller en håla i Californien där Madonna och Sean Penn hängde på mitten av 80-talet) är jag nu ganska säker på att detta San Pedro alltså inte är den Madonna tänker på när hon blundar och sjunger "I fell in love with San Pedro". Hursomhelst; Det var väldigt mycket mer turistiskt, med asfalt på gatorna och bensindrivna bilar där. Så jag tog första båten tillbaka hit igen.
###

Dagens boktips - Roman 1987 av Dag Solstad. Precis som med Händelser vid vatten var det här en bok jag börjat på förut men avslutat tidigt. Den var dock, precis som Händelser vid vatten klart läsvärd. För ovana Solstadläsare kan dock varnas för hans egenhet att skriva väldigt långa meningar. På sidan 10-11 räknade jag 169 ord innan han kom till punkt.
Betyg: 3.
###
BILDTÄVLING!
Vad passar väl bättre än att avsluta detta något loja blogginlägg med en rafflande tävling?
Idag är det bildtävling. Kolla in bilden här vid sidan om.
Vad heter författaren?
Här finns det en ny kopp jos att vinna så skynda dig att svara.

3 kommentarer:

Anonym sa...

En kopp jos är aldrig fel så jag svarar Tennessee Williams.

För övrigt satt jag rygg mot rygg med Anders Eriksson på en krogshow i somras och förbannar mig själv än idag för att jag inte hade kameran med mig och fått en bild på oss som "blev rätt bra faktiskt". Ha en fortsatt trevlig resa.

Victor

Anonym sa...

Bra jobbat! Du har en kopp jos innestående.
Förstår att du grämer dig för kameran. Sådana chanser kommer sällan igen.

Anonym sa...

Fan oxå där missa jag en kopp jos till.... Får lägga ner frieriet och satsa på jos tävlingen hädanefter...