torsdag, augusti 07, 2008

Mögel

Från Wikipedia: "Mögel är en form av svamp som växer på en mängd olika substrat och ses ofta som mycel eller som asexuella eller sexuella sporer."
Det växer till exempel i det rum vi hyrde här på Barefoot Carrib. (Och det var inte mycket sexuellt över det). Det gjorde att vistelsen påminde väldigt mycket om hur man kunde tänka sig det skulle vara att ha övernattat i farmors jordkällare (dock mycket varmare och med 60 kanaler på en färg-tv, två dubbelsängar och en takfläkt med sig ner i mörkret, så det kanske mest var lukten som liknade). Inte helt gott att sova i, men det funkade.Nu har vi i alla fall bytt till ett (relativt) mögelfritt rum, och det känns mycket bättre. Prisvärt är det också, bara 50 Belize dollars = 25 USD= 130 NOK. Och det kan vara gott att spara lite pengar att unna sig och gotta sig för senare.
###
Världens näst största barriärrev går ju förbi precis här utanför och i morgon ska jag fräscha upp mina dykkunskaper och på lördag blir det scuba diving på allvar i Blue Hole som visst ska vara något alldels extra för oss dykentusiaster.
###
Trogna läsare saknar kanske den kostnadsbild av vad en roadtrip i USA kostar som utlovats i tidigare inlägg. Här kommer den:
Jag klararde mig på mellan 4000 och 5000 dollar för fyra veckor. Då var dock inte resa till och från USA med (dock en resa Miami-San Fran.) Då har jag inte shoppat särskilt mycket och Svenne Banan och Tante Nelly har hållt sig undan flaskan och inte festat till det i stort sett någonting. Men kört runt och sett väldigt mycket. USA är väldigt prisvärt just nu. Inte så mycket dyrare än här i Belize faktiskt.

Inga kommentarer: