tisdag, augusti 26, 2008

Några olika klipp

Eftersom jag tyckte att mitt exprimenterande med att skaffa en Mikael Dorsin-frisyr hade gått lite för långt gick jag till frisören idag. Jag gick till Baraberia Willy, en klassisk frisörsalong med mycket fina gamla frisyrbilder på väggarna. Där fixade Agosto till mig snabbt och lätt för 20 kronor. Resultatet ser ni här.
###
Man kan ju undra hur mitt uttal på spanska låter. Amerikanerna här pratar spanska med en skön amerikansk accent, (för er som kan lite spanska så blir "Dònde esta el banco" nåt i stil med "Daonde estao el bäncow") och jag antar att jag har ett liknande svenskt problem.
Apropå det hittade jag det här klippet på nätet idag , en film om Canons nya kamera. Men det som gör filmen mest sevärd är, som en kille som hetter Bosse påpekade i ett kommentarfält, att "...så dåligt engelskauttal har jag nog inte hört sedan Ingvar Carlssons dagar som statsminister ".
###
Säkerhetspådraget är ganska stort här. I alla banker och butiker med dyrbarheter finns det en eller flera vakter som står redo med ett pumhagelgevär.
Men de flesta olyckorna sker som bekant i hemmet. I duschen till exempel. Här värmer man vattnet annorlunda än hemma. Man låter det flöda genom ett slags elaggregat som sitter på duschmunstycket (se bilden), vi fick tips om att inte pilla så mycket på den medans vi duschade. Tror också att det är bäst att låta bli det om man inte vill ha en elchock.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Inte illa, från Dorsin till Zidane! http://www.cbc.ca/gfx/topstory/zidane1211.jpg

Jag ska snacka med Rånkis om han har tid att komma över, vet att han har mycket att göra just nu.

Fredrik sa...

Ja, det hade hade varit fint att få hit Rånkis. Apropå brytningar så har jag lite lust att höra honom uttala "Que hora es?" på bred göteborska.